In sfarsit…o clipa de relaxare! Zakynthos – Navagio

Navagio (4)

In sfarsit…o clipa de relaxare!

Abia coborasem de pe vasul care ne transportase pana la plaja Navagio unde se gaseste epava Panagiotis cand m-am hotarat sa ma despart de grup si sa caut pe plaja un loc cat mai indepartat. Era prima oara cand ajungeam acolo si fiorul descoperiri  imi cuprinsese tot corpul…Am fost stresat tot drumul, eram atent la fiecare detaliu, fiecare centimetru al tarmului insulei Zakynthos, sa nu scap nimic, sa cartografiez cu ochii mintii totul si sa dau toate informatiile fara a face greseli gramaticale ( Asta este! Fac destule si recunosc!).Raspundeam la intrebari dar in acelasi timp eram atent al traseu, la colegii de breasla din alte tari, la capitan si la tot ce ma inconjura. Ma asemuiam cu un burete care absoarbe toate picaturile de apa… Asa fac tot timpul cand merg pentru prima oara intr-o destinatie. Si asimilez…

Totul insa se terminase odata cu anuntul timpului liber petrecut la plaja…1 ora…

Ma gandeam…o ora doar pentru mine, doar pentru sufletul meu si gandurile mele…excellent!

Eram sosit pe insula de mai putin de doua saptamani, timp in care am incercat sa gasesc parteneri locali, sa vad si  sa organizez excursii optionale, sa verific unitati de cazare si sa incerc sa ma descurc singur. Aveam de stat  5 luni acolo si insula trebuia sa devina “casa” mea pentru vara respectiva.

Fiorul rece al apei mi-a reactivat simturile odata ce am coborat din vapor si am cautat cu privirea sa imortalizez zona si in acelasi timp sa gasesc un loc mai retras la soare…Stancile inalte blocheaza soarele mare parte a zilei iar la ora 12.00 cand am ajuns noi, doar un mic colt al plajei era insorit. Evident acolo era “bataia pestelui”…Am plecat in coltul opus al plajei unde am intins prosopoul si m-am asezat. Ce bine era sa stai jos dupa cateva ore de stat in piciore…Ce bine era in sfarsit sa imi aud gandurile…si sa imi refac planurile…Micile pietricele slefuite perfect de valurile inspumate ale marii care ma gadilau in talpa tot drumul stateau acum atarnate de pielea mea…in schimb acum senzatia disparuse… Apa rece de pe picioare incepuse sa se incalzeasca si nu mai simteam amorteala initiala conferita din cauza apei reci ca gheata iar timpul parca se oprise in loc…

Admiram culoarea albastruie-laptoasa a apei si asculatam zgomotul valurilor inversunate. Ma cufundam in mormanul de pietris si imi placea “masajul” oferit gratuit de natura. Stancile abrupte stateau sa cada parca asupra plajei iar epava statea mareata in mijlocul plajei, ruginita si “calarita” de catre turistii care doreau sa faca fotografii.Infigeam mainile in pietris iar apoi lasam sa cada printre degete micile pietricele. Incercam sa aleg una sa o iau amintire dar parca toate erau interesante, toate aveau o frumusete si o naturalete tulburatoare si imi venea sa le iau pe toate acasa.

Pe plaja se auzea infundat zgomotul copiilor si al turistilor care faceau plaja, baie, poze si se bucurau de peisajul incantator in timp ce in larg se vedeau alte ambarcatiuni care inaintau spintecand valurile spre locatia noastra.

Am incercat sa mai bag o data piciorul in apa dar fiorul ce m-a fulgerat din degetul mare pana in varful nasului m-a facut sa ma las pagubas….urma sa mai vin…nu era timpul pierdut…M-am decis sa ma intind pe prosop, sa inchid ochii si doar sa ascult si sa simt mirosul marii. Era placut, era al naibii de placut!Dintr-o data am simtit o caldura insuportabila, o arsura puternica si m-am trezit…am deschis ochii si am realizat ca soarele ajunsese si in coltul meu de plaja. Era perfect!

Multumit m-am intins din nou pe prosop, m-am relaxat si am inchis ochii simtind caldura soarelui si savurand clipa mea de relaxare…

Legile lui Murphi sunt valabile si in Zakynthos, pe plaja Navagio evident!

Odata relaxat complet, cand ma simteam in culmea fericirii , am auzit asurzitor sirena vasului nostru care anunta intoarcerea la bord. Evident, ca ghid trebuia sa fiu primul asa ca m-am ridicat si “ am rupt-o” la fuga spre vas.

La naiba! S-a dus clipa mea de relaxare! A fost doar una! Dar ce clipa!!!